D.U.K.

easy – nesudėtingas, turistinio pobūdžio trail’as žvyru ir miškais, su nedaug bekelės iššūkių.
medium – bus balų, purvo bei kitų kliūčių, tačiau nurodyti sudėtingų atkarpų apvažiavimai.
hard – trail’as nusiteikusiems rimtai: ištvermė, sunkūs ruožai, įvairūs iššūkiai, reikalaujantys patirties ir deramos technikos (didesnių padangų purvui, gervės ir t.t.). Hard trail’ai gali būti ilgi, orientuoti į ištvermę ir rally-raid stilių, arba trumpesni, su daugiau purvo bei gilesnėmis balomis. Kiekvienas maršrutas skirtingas ir su savais iššūkiais, tačiau ir su savais pasitenkinimo momentais juos įveikus.

Naudinga informacija: trail’ai padalinti į tris kategorijas, tačiau visada lieka galimybė, kad laikui bėgant jų sudėtingumas gali kisti dėl natūralių gamtos procesų – balos gali išdžiūti ar pagilėti, lengvi ruožai pasidaryti nepravažiuojami ir t.t. Visi trail’ai tampa sudėtingesni rudenį-žiemą, tad pravažiavus visus hard trail’us, šlapiais/šaltais metų laikais drąsiai galima išbandyti medium trail’us – iššūkiai bus didesni ir pareikalaus daugiau pastangų.

Klausimas Kokį trail'o failą rinktis?
Atsakymas

Jei pasirinksi Google Maps failą, jis kainuos mažiau ir galios savaitę. Tačiau jei nori tau įdomaus trail'o failą gauti visam laikui, rinkis GPX formatą - tuomet failą galėsi įsikelti į bet kokią tau tinkamą programėlę ir trail'u važiuoti bet kuriuo metu.  

Klausimas Kaip efektyviai naudotis navigacija?
Atsakymas

Jei užsisakei Google Maps nuorodą – matysi trail’ą, ir tašką, kur esi. Važiuoji mėlyna linija, paspaudus ant taškų atidarai juose esančią informaciją. Nieko suvedinėti nereikia - atidarai nuorodą ir važiuoji! Rodanti kryptį navigacija bekelėje nėra galima, tačiau po penkiolikos minučių važiavimo žmonės lengvai pripranta prie navigavimosi paprastuoju būdu. 

Neatsidaro arba blogai atsidaro Google Maps nuoroda?

1. Atsinaujink Google Maps programėlę (dažniausiai pasitaikantis trukdis);

2. Įsitikink, kad prie Google paskyros programų savo įrenginyje esi prisijungęs tuo el. paštu, kurį nurodei pirkdamas.

Jei nori tau įdomaus trail'o failą gauti visam laikui, pasirink GPX formatą - tokį failą galėsi įsikelti į bet kurią tau patogią programėlę (OsmAnd, Gaia ir t.t.).

SVARBU - įsitikink, kad pasirinkta programėlė rodo taškuose pateiktą informaciją.


Klausimas Ką pasiimti su savimi vykstant į trail’ą?
Atsakymas

Nepriklausomai ar trail’as yra easy/medium/hard, visada reiktų turėti gesintuvą, vaistinėlę, kastuvą, pjūklą ir/arba kirvį, nes netikėtai nukritę medžiai dažnai sutrukdo judėti toliau.

Jei ekipaže daugiau nei vienas žmogus, rekomenduojama įsijungti kelis navigacijos app’sus – vienas rodo trail’ą, su kitu galima pasižiūrėti į priekį ar įsijungti kitą aplinkos rodymą (palydovo vaizdą arba paprastą žemėlapį). Vasarą patartina turėti purškiamų priemonių nuo uodų ir erkių, o šaltuoju metų laiku papildomų šiltų drabužių. Trail’ą būtina pradėti pilnu kuro baku ir turėti vandens bei maisto, nes bet kada gali atsirasti nenumatytų iššūkių.

Klausimas Kokio automobilio reikia norint važiuoti easy/medium/hard?
Atsakymas

Visi trail’ai yra skirti visureigiams — neišvengiamai prireiks keturių varomų ratų. Gervė soft trail’uose nereikalinga, medium trail’uose rekomenduotina jei oro sąlygos sudėtingesnės, o hard trail’uose būtina. Dėl padangų – labai priklauso nuo metų laiko, tačiau visuose sunkumo lygiuose reiktų turėti all terrain arba mud terrain padangas. Hard trail’uose patartinas padangų dydis nuo 32 colių. Sunku tiksliai pasakyti, kur kokių padangų ar techninių reikalavimų gali prireikti – gamtos sąlygos keičiasi, o svarbiausias komponentas padėsiantis pravažiuoti sunkiausias vietas – vairuojančiojo gabumai, ir, žinoma, pasiryžimas įveikti kliūtis.

Didžioji dalis medium/hard trail’ų puikiai tiks hard enduro ir ATV, o easy – soft enduro motociklams.

Klausimas Ką daryti privažiavus kliūtį?
Atsakymas

Labai svarbu privažiavus kliūtį išlipti ir sąžiningai įsivertinti, ar išeis ją įveikti.

Klausimas Ar reikia specialaus automobilio paruošimo prieš važiavimą?
Atsakymas

Nereikia. Svarbu, kad veiktų 4x4 ir automobilis būtų kiek įmanoma techniškai tvarkingesnis. Bekelėje gerokai daugiau krūvio, tad visos silpnos vietos tampa labiau pažeidžiamos. Nuleisk šiek tiek oro iš padangų ir važiavimas duobėtu mišku ar žvyru bus kur kas malonesnis. O jei važiuoji medium/hard trail’ais, oro padangose nuleidimas būtinas ir dėl pravažumo padidinimo. Nepamiršk, jog važiuojant bekele medžių šakos ir įvairūs bruzgynai yra normali viso patyrimo dalis, todėl pabraižymai gali būti neišvengiami.